Monday, January 24, 2011

Hari-Hari Ku

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia,,hehehe,,mcm ade je kwn india dgn cine je aku nie..kali nie aku nak bercerite mengenai kisah 'Hari-Hari Ku' di kg sebagai student praktikal,,ala2 kerja la kirenye,,huhu,,aku rase kali nie adalah kali paling lame aku ade kat umah selepas melangkah keluar menjadi nak perantauan ke negeri Perak..mmg seronok,,rase mcm time2 sekolah dulu2,,dapat la duduk bilik aku yg ala2 5 stars ni dgn lame,,hehehehe,,siap beli almari baju lg,,sebelum nie balik kejap2 je,,baju pun dalam beg aje,,hehehhe,,cume  perbezaannye, kali nie bgn pagi tap bukan ke sekolah,,tap ke tempat kerja??eh aku dah memasuki alam pra pekerjaan??betul ke??berapa umur aku sebenarnye nie????hah??nak masuk 21 rupenye,,alahai,,begitu pantas mase berlalu,,sepantas kilat,,diam x diam dah nak abes diploma yerk,,rasenye baru semalam je daftar semester satu,,huhuhu,,insyaallah,,kalo x de aral melingtang 3hb Mei nie abes la pengajian utk diploma level,,dgr cite bulan 10 konvo,,huhu,,sedihnye,,arwah tok ayah x dapat tgk,,:( tap x pe la,,daftar ari2 beliau dapat hantarkan,,huhu,,,ok,,balik pade kisah praktikal tadi,,aku mule2 dapat kat jabatan penilaian,,then aku tkar kat swasta,,azmi & co,,dekat bukit basir,,batu pahat,,stakat nie ok la,,kat sini just branch aje,,,hq die kat kl,,its means bos aku branch manager la,,berbangsa cina,,secare jujurnye first time aku jumpe cine yg mmg baik dan caring gler,,sgt amek berat pasal buku log aku,,dan mcm2 la,,agak bertuah jugak la,,rehat pun kadang2 awal,,tapi aku ttap masuk pukul 2 walaupun kuar 12.30,,hahahaha,, x pe,,praktikal student la kate kan,,yg paling mude plak 2,,mmg la dimanjekan,,pejabat aku dari rumah dalam 24km,,maknenye pergi balik dalam 48 la kan,,kalo first time mcm jauh kan,,tap nie dah hari2,,rase dekat dah,,pegi naik moto kesayangan aku la,,si hitam manis 2,,hahahaa,,merempit kalo dah lambat sgt,,2 pun x selalu,,buat ape,,bile bwk laju,,minyak pun trun laju je,,kene save,,biase bwk style org tua la,,pandg kiri kanan tgk pokok durian,,rambuatan,,mggis,,hahahaha,,suasana kat pejabat mmg best,,bygkan dalam 1 pejabat cume ade 4staf,,1 branch manager,1 admin,1 valuer and 1 estate agent,,tampur aku 5 la,2 pun jarang semuanye ade,,nak guling2,,nak melompat,,nak merangkak,,pun boleh,,buat la,,,hahahahaha,,sekarang banyak jugak la dah belajo,,walaupun aku kat sane mcm bler2 sikit,,mane x nye,,bos cine,,cakap pun x berapa nak jelas,,mmg aku mcm org pekak la,,asyik aaaaaa je,,hahahahaha,,nasib baik ade akak valuer sorang 2,,die aje la dgn aku yg malay,,lain cine,,x sabo nak tggu tahun br cine,,mesti dapat ang pow,,hehehehe,,best2,,ermm ape lg ek nak cite,,aku rase ni jela kot,,mcm nie la jadual harian aku dari hari isnin hingga jumaat,,sabtu ahad free la,,2 kebiasaannye ade project mengejut,,jalan la ape lg,,hehehehe,,kesimpulannye best la kali nie,,selain 2,,aku ade jugak buat kebun yg sekangkang kere,,tanam cili,,ade la 15 pokok,,dan setakat ini 1 pokok dah mati,,hahahaha,kesian kehausan nak air,,tuannye pun mase 2 asyik bgn lambat je,,hehhe,,sorry la geng,,14 pokok lg hidup sambil mengeluarkan cilinye yg gemok2 dan lebat,,,hahaha,,tap x jual,,buat makan sendiri je,,pedas woooooo,,ermm k la sampai kat sini je la ek cite kali nie,,nak byak nie,,penat dah jari nie,,hehehe,,kalo ade mase aku update lg pg esok,,x janji taw,,hehehe,k papai!!

2 comments:

  1. 1. Tak ada perenggan mat....sakit mata...apa pun tahniah sebab dah ada blog sendiri......

    ReplyDelete
  2. wat la perenggan...bahasa melayu kn?ingat la wahai dinto bahawa bahasa menunjukkn bangsa :)

    ReplyDelete